Otwarcie konferencji i obrady plenarne odbyły się w Wielkiej Hali Dworu Artusa w Gdańsku. Po powitaniu zaproszonych gości i uczestników przez przewodniczącego Komitetu Naukowego dr hab. inż. Krzysztofa Karwowskiego i oficjalnym wystąpieniu prorektora Politechniki Gdańskiej prof. Andrzeja Zielińskiego zostały odczytane listy - gratulacyjny prezydenta Miasta Gdańska i przewodniczącego Sekcji Trakcji Elektrycznej Komitetu Elektrotechniki PAN prof. Wiesława Serugi. Tematem przewodnim sesji plenarnej był „Zelektryfikowany transport - problemy techniczne, finansowe, społeczne i ekologiczne”. Sesje plenarne prowadzili: prof. Przemysław Pazdro – część I i prof. Adam Szeląg – część II. W części I sesji plenarnej przedstawiono dwa duże projekty kolejowe. Pierwszy projekt dotyczył budowy "Pomorskiej Kolei Metropolitalnej" w Trójmieście, który zreferowali z ramienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego - Antoni Szczyt i Paweł Wróblewski. Prezes ds. strategii i rozwoju PKP PLK dr inż. Marek Pawlik przedstawił drugi referat dotyczący technologii i standardów dla kolei dużych prędkości w Polsce. W części II sesji plenarnej przedstawiono pięć referatów. Energetyczne aspekty modernizacji taboru i zwiększania prędkości ruchu pociągów elektrycznych omówił prof. Adam Szeląg z Politechniki Warszawskiej. Problemy wdrażania liczników prądu stałego i zasady TPA zreferowali Marek Prochaska i Tomasz Besztak z PKP Energetyka. Pojazdy szynowe serii ED74 przedstawił Lech Lipiński z PESA. Istotne dla Trójmiasta problemy rozwoju i eksploatacji modernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych SKM zaprezentowali Konrad Węsiora i Bartłomiej Buczek z PKP SKM w Trójmieście. Temat rozwoju komunikacji trolejbusowej przedstawił dr Krzysztof Grzelec z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Wystąpienia prelegentów były tłumaczone kabinowo (w języku angielskim i polskim).