Organizatorzy w części rekreacyjnej przygotowali wycieczkę wąskotorową Żuławską Koleją Dojazdową. Uczestnicy zwiedzali m.in. obrotowy most kolejowy pod miejscowością Rybina. Most, o długości 51 m zbudowany w 1905 r., może obrócić dwóch ludzi.
Organizatorzy i uczestnicy pragną podziękować Sponsorom i Patronom konferencji: Politechnice Gdańskiej, Politechnice Warszawskiej, Polskiej Akademii Nauk – Komitetowi Elektrotechniki, członkom IET, Instytutowi Elektrotechniki, Centrum Naukowo – Technicznemu Kolejnictwa, Miastu Gdańsk oraz firmom: PKP PLK, PKP Energetyka, Trakcja Polska – PKRE, Pojazdy Szynowe PESA, Elester PKP, IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo, Electren, Brüel & Kjaer, Elektrobudowa, JM-TRONIK, Metro Warszawskie, Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX, jak również Patronom Medialnym: Technika Transportu Szynowego, Raport Kolejowy.
W Komitecie Organizacyjnym uczestniczyło 11 osób. Oprócz przedstawicieli Politechniki Gdańskiej w pracach organizacyjnych i merytorycznych brali udział: prof. Adam Szeląg jako Współprzewodniczący, Andrzej Wawrzyński z Stowarzyszenia Elektryków Polskich oraz Antoni Szczyt z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Cykliczna konferencja MET – Modern Electric Traction zdobyła już trwałą pozycję w środowisku naukowym, przemysłowym i eksploatacyjnym związanym z trakcją elektryczną. Na tym forum prezentowane są dokonania naukowe, ale również – dzięki aktywnemu udziałowi przedstawicieli przemysłu i eksploatacji – powiązane są one z praktyką transportu miejskiego i kolejowego. Za dwa lata przewiduje się zorganizowanie następnej konferencji. Więcej informacji nt. MET’2009 podano na stronie www.met.edu.pl
Wybrane referaty były publikowane na łamach czasopisma krajowego Technika Transportu Szynowego i międzynarodowego ElectroMotion. W celu popularyzacji zagadnień trakcji elektrycznej wydano w j. ang. monografii Nowoczesna Trakcja Elektryczna, w której będą zamieszczone m.in. prace autorów referowane na konferencji MET.
- «« poprz.
- nast.