Tematy wygłoszonych referatów.
W trakcie konferencji wygłoszono 29 referatów, z tego w trakcie sesji plenarnej następujące:
- Szeląg A., Maciołek T., Drążek Z., Patoka M.: Aspekty efektywności i energooszczędności w procesie modernizacji układów zasilania trakcji tramwajowej
- Karwowski K., Judek S., Mizan M.: Diagnostyka i monitoring odbioru prądu z sieci trakcyjnej
- Durzyński Z.: Podstawy metody wyznaczania parametrów energooszczędnej jazdy pojazdów trakcyjnych na obszarach aglomeracyjnych
- Kwaśnikowski J.: Koszty zewnętrzne transportu, ze szczególnym uwzględnieniem trakcji elektrycznej
- Bartosik M.: System wsparcia naukowego, technicznego i dydaktycznego Kolei Dużych Prędkości (KDP) i Kolei Aglomeracyjnych (KA). Propozycja Programu Wieloletniego (PW),
Kolejne referaty podczas czterech sesji tematycznych:
- Pop A., Gillon F., Radulescu M.: Modelling and design optimization of a small axialflux brushless permanent-magnet motor for electric traction purposes
- Giziński Z., Giziński P., Gąsiewski M., Żuławnik M.: Zasobnikowe układy zasilania w pojazdach trakcyjnych
- Judek S., Skibicki J.: Obróbka graficzna obrazu w nowoczesnych systemach diagnostyki sieci trakcyjnej jezdnej
- Kostin N., Mishchenko T., Reutskova O., Petrov A.: Non-productive losses of electric power in the networks of traction power supply of main railways
- Lewandowski M.: Analiza zjawisk w obwodzie elektromechanicznym pojazdu trakcyjnego wywołanych poślizgiem kół
- Kobielski A., Drapik S., Prusak J.: Niektóre problemy metodyki badań obciążeń wybranej kolejowej podstacji trakcyjnej metodą szeregów czasowych
- Ładniak L.: Wpływ układu połączeń transformatora trakcyjnego na niesymetrię napięć w sieci zasilającej
- Jarzębowicz L.: Estymacja położenia wirnika w bezczujnikowym napędzie trakcyjnym z silnikiem IPMSM
- Sikora A., Kulesz B.: Praca transformatora prostownikowego o nietypowym układzie połączeń
- Sikora A., Zielonka A.: Wpływ położenia czujników hallotronowych na symetrię sygnałów sterujących silnikiem BLDC
- Zając W., Czuchra W., Mysiński W., Płatek T.: Przekształtnik rezonansowy z transformatorem toroidalnym dla pojazdu tramwajowo-kolejowego
- Szeląg A., Steczek M.: Wpływ parametrów filtru wejściowego i sterowania PWM na impedancję wejściową układu napędowego z falownikiem napięcia
- Lipiński L., Miszewski M.: Możliwości oszczędzania energii przeznaczonej na cele trakcyjne przez nowoczesne elektryczne pojazdy kolejowe
- Ławnicki A.: Zwrot energii z sieci DC do sieci AC w przypadku rekuperacyjnego hamowania pociągu
- Matecki J.: Energoelektroniczne wyposażenie lokomotyw wielosystemowych produkcji ABB. Porównanie sprawności poszczególnych systemów
- Wróbel Z.: Modelowanie kabli w analizie zwarć i przepięć pochodzenia atmosferycznego w sieciach trakcyjnych i urządzeniach sterowania ruchem kolejowym
- Łastowski M.: Ograniczenie zużycia energii jako efekt modernizacji lokomotywy elektrycznej EU07
- Cichy R.: Analiza TSI pod kątem wymagań wpływających na energochłonność systemu transportu kolejowego
- Bartłomiejczyk M., Połom M.: Dwa lata eksploatacji trolejbusów z bateryjnym źródłem zasilania w Gdyni
- Bartłomiejczyk M., Połom M.: Możliwości ograniczenia zużycia energii w transporcie miejskim na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej
- Lipiński L., Judek S., Karwowski K., Miszewski M.: Modelowanie i symulacja napędów elektrycznych kolejowych pojazdów trakcyjnych z silnikami indukcyjnymi
- Łukasiak P., Dębowski A., Lewandowski D.: Napęd trakcyjny o obniżonej częstotliwości przełączeń
- Gradowski P., Białoń A., Gryglas M.: Problematyka kształcenia kadr z wykorzystaniem symulatora systemu ERTMS do energooszczędnego prowadzenia pociągu
- Rawicki S., Nowak M., Różański M., Wycinka W.: Calculation of energy-saving traffic of tram vehicle with field-oriented control of traction induction motors