Podsumowanie Konferencji MET'2011
Po niektórych z nich miały miejsce długie dyskusje pogłębiające wiedzę uczestników na temat realizowanych prac naukowych i praktycznych wdrożeń związanych z racjonalnym wykorzystywaniem energii elektrycznej w szynowych systemach transportowych, z uwzględnieniem korzyści jakie niesie nowa technologia zasobników energii elektrycznej, tzw. superkondensatorów.
Konferencja została w istotny sposób ożywiona zaprezentowaniem na sesji plenarnej powstałego na Politechnice Łódzkiej ośrodka CETRANS i jego propozycji dotyczącej uruchomienia programu wieloletniego finansującego wsparcie naukowe, techniczne i dydaktyczne dla kolei dużych prędkości i kolei aglomeracyjnych w Polsce. W trakcie żywej debaty, która miała miejsce następnego dnia, główni animatorzy tego projektu przedstawili szczegóły inicjatywy i zaprosili krajowe ośrodki naukowe i badawcze, głównie z Łodzi, Poznania, Warszawy i Wrocławia, czyli z miast kluczowych dla systemu planowanej w Polsce kolei dużych prędkości, do aktywnego wypełniania tego projektu treścią. Uzasadniono jego strategiczne znaczenie dla wieloletniego rozwoju systemu kolejowego w Polsce.
Konferencja byłą też okazją dla pochodzących z całej Polski uczestników zapoznania się z unikatowymi obiektami w podpoznańskim Kórniku: Zamkiem, perełką wielkopolskiej architektury oraz z pięknym parkiem dendrologicznym.- arboretum Polskiej Akademii Nauk.
Podsumowania konferencji dokonał Komitet Naukowy. Uznał, że zakończona konferencja została dobrze zorganizowana, oraz że celowe jest kontynuowanie w cyklu dwuletnim konferencji na temat nowoczesnych napędów trakcyjnych, z uwzględnieniem zagadnień związanych z nowym rozdziałem, jaki otworzy w Polsce kolej dużych prędkości.