Konferencja rozpoczęła się Sesją Plenarną w Małej Auli Politechniki Warszawskiej. Po powitaniu zaproszonych gości przez przewodniczącego Komitetu Naukowego – prof. Wiesława Serugę -przewodniczącego Sekcji Trakcji Elektrycznej Komitetu Elektrotechniki PAN i oficjalnych wystąpieniach przedstawicieli Politechniki Warszawskiej – Dziekana Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej – prof. Stanisława Wincenciaka i Prodziekana Wydziału Transportu – prof. Zbigniewa Lozi głos zabrali przedstawiciele największych eksploatatorów trakcji elektrycznej w Polsce. Tematem przewodnim sesji plenarnej był zelektryfikowany transport. W zintegrowanej Europie – problemy techniczne, finansowe i ekologiczne.. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos przedstawił zagadnienia dotyczące rozwoju tramwajów w Warszawie jako ekologicznego środka transportu w aglomeracji. Vice-Prezes Polskich Linii Kolejowych Zbigniew Szafrański zaprezentował problemy funkcjonowania infrastruktury kolejowej w Polsce w aspekcie modernizacji głównych linii z udziałem środków UE. Prezes CBSiPBK Kolprojekt przedstawił zagadnienia projektowania zelektryfikowanych linii kolejowych i udział w projektach krajowych i międzynarodowych firmy Kolprojekt.
Następnie Prezes SEP prof. Stanisław Bolkowski dokonał przekazania na ręce Tadeusza Skobla, prezesa firmy PKP Energetyka - rekomendacji SEP jako uznania dla jakości świadczonych przez tą firmę usług na rzecz kolei i innych podmiotów w zakresie elektroenergetyki. Prezes Skobel w wystąpieniu zaprezentował perspektywy dalszej działalności PKP Energetyka.
Po przerwie wygłoszono referaty poświęcone m. in. elektrycznej trakcji elektrycznej w nowych krajach UE, funkcjonowaniu PKP Energetyka w warunkach liberalizacji rynku energii, interoperacyjności i standaryzacji kolei, modernizacji głównych korytarzy kolejowych w Polsce, doświadczeniom w przechodzeniu z systemu 3kV DC na 25kV AC w Chorwacji, oddziaływaniom systemów prądu stałego na otoczenie i odbiory nietrakcyjne, optymalnego sterowania ruchu pociągów, zakłóceń w systemie zasilania 15 kV 16 2/3 Hz w Norwegii, szybkich linii kolejowych we Francji i ich projektowaniu przez firmę SCETAUROUTE, nowoczesnym pojazdom trakcyjnym produkowanym przez firmę PESA, działalności firmy ITALFERR w zakresie projektowania systemów transportowych w świecie oraz 85-leciu trakcji elektrycznej w Politechnice Warszawskiej.