"An algorithm of a tram running cycle forecasting for purposes of energy consumption calculations"
Authors:
Adam Szeląg - Warsaw University of Technology, Institute of Electrical Machines
Przemysław Gorczyca - Silesian University of Technology, Department of Railway Engineering
Abstract
Forecasting the running time of the vehicle is the base of algorithms of the control of the vehicle behaviour. In the case of the simple profile of speed limit, the time horizon can be easily described and predicted. In the case of a speed limit profile which is changeable in time and complex, there is a need for working out algorithms which will point out expected arrival times to the appointed substrefs on the route of the ride. The usage of the particular kind of algorithm has a noticeable effect on the energy consumption on a given route as well as on the equality of the loading.
Literature
[1] A.Szeląg - „Zagadnienia analizy i projektowania systemu trakcji elektrycznej prądu stałego z zastosowaniem technik modelowania i symulacji”, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2002
[2] Z.Drążek - „Symulacyjna metoda analizy systemów zasilania elektrycznej trakcji miejskiej prądu stałego”, rozprawa doktorska, Instytut Maszyn Elektrycznych, PW Warszawa 1998
[3] A. Szeląg, P.Gorczyca - Energochłonność tramwajów w systemach dynamicznego priorytetowania. Technika Transportu Szynowego 5/2006